وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

اوضاع بد اقتصادی

 

همان‌طور ممکن است اطلاع داشته باشید هفته پیش استفان هارپر نخست وزیر کانادا با تایید خانم Michaelle Jean تشکیل جلسات مجلس را تا ۲۶ ژانویه سال بعد (حدود یک ماه)‌ معلق اعلام کرده و به این ترتیب از ائتلاف سه حزب لیبرال- NDP , BQQ که منجر به برکناری هارپر می‌شد جلوگیری کرده است. مسئله ائتلاف سه حزب رقیب زمانی شدت گرفت که حزب محافظه‌کار نظر بقیه احزاب مبنی بر کمک مالی به شرکت‌های مشکل‌داری مانند شرکت‌های خودرو سازی که اغلب در انتاریو مستقر هستند رد کرده و در بودجه پیشنهادی سال بعد تدبیر خاصی اندیشیده نشده بود. امروز هم اعلام شد که در یک ماهه اخیر حدود ۷۱۰۰۰ نفر در کانادا بیکار شده‌اند که از این تعداد حدود ۶۶۰۰۰ نفر متعلق به استان انتاریو می‌باشند. از طریق دوستان هم شنیدیم که یکی دو تا از پروژه‌های جاری در استان ساسکاچوان هم به حالت تعلیق در آمده است. با توجه به افت شدید قیمت نفت در چند ماهه اخیر و با توجه به قیمت بالای استخراج نفت در کانادا پیش‌بینی می‌شود اگر وضعیت اقتصادی به همین روال پیش رود در آینده مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد!


به قلم: مریم

نظرات 6 + ارسال نظر
سیمین شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 13:17

گفته درست می کنه اینا روتو لایحه بعدی/نکته قضیه این جا بوده که بودجه مربوط به فعالیتهای احزاب مخالف رو کم کرده/اونا هم به دفعه داغ کردن وگرنه که معلوم نیست دلشون سوخته باشه برای ملت.چوم!

رامین شنبه 16 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 19:43

من موندم این چیزا به ما چه ربطی داره؟ از احمدی نژاد یه زره بنویسید ببینیم کیا می خوان رای بیارن برای رییس جمهوری آینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته در آخر تشکر می کنم از اینکه Active هستید.

[ بدون نام ] یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:39

سلام .ببخشید می دونم سوالام کاملآ به موضوعی که تو وبلاگ گفتید ربطی نداره ،فقط می خواستم بپرسم کسی از شما میتونه به من کمک کنه که یک pdf فاسی را به word تبدیل کنم ،با هیچ نرم افزاری نتونستم این کارو انجام بدم وبچه ها کسی از شما میتونه یک نرم افزار معرفی کنه که من بتونم ای کارو انجام بدم ؟؟ خیلی ممنون میشم

Stefan Harper-Conservative party-Ottowa یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:57

Salam, agha Ramin, vaseh Ahamdinejad bayad rooznameh Keyhan va Iran roo motaleeh kard, dar zemn shoma 2-3 sali fealn inja bayad abeh Saskatchewan roo beookhorim digheh Ahamdi nejad velelesh, Eradatman hameyeh doostan,

... دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 00:15

bebinid toro khodaa, labe aab ham ke berim khoshk mishe! inam az Canadashun!

سیمین دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 17:59

جناب سه نقطه ما باید حکومت داری رو از کانادا یاد بگیریم. ببین چطور با یه لایحه حساب نشده نخست وزیری روکه شش هفته است اومده سرکار و همه کاره مملکته سو می کنن.خوب البته بعضیا که شاهکارشون اینه که چه جوری با anonymous surfing دیگران رو باگ کنن به اینجا نمی رسن!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد