وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

شرایط پذیرش دانشگاه

در این یکی دو هفته اخیر چندین ایمیل داشتیم در مورد شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه ساسکاچوان. قبلاْ هم در این زمینه در پست‌های ۱و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ مطالبی نوشته شده بود.  

 

اما چند نکته: 

۱- دانشگاه ساسکاچوان حداقل معدل ۱۶ را برای دانشجویان ایرانی تعیین کرده. اگر با مدرک لیسانی اپلای می‌کنید احتمال اینکه بتوانید با معدل کمتر از ۱۶ پذیرش بگیرید بسیار کم است و گرفتن پول از آن هم کمتر. برای دانشجویانی که با وجود مدرک فوق لیسانس برای دوره دکترا اقدام می‌نمایند معدل فوق لیسانس باید بالاتر از ۱۶ باشد ولی برای معدل دروه لیسانس اغلب دانشکده‌ها معدل کمی پایین‌تر از ۱۶ را هم برای دوره لیسانس را قبول دارند. البته این مسئله از دانشکده‌ای به دانشکده دیگر متغیر است. 

 

۲- نمره زبان معادل ۵۵۰ تافل و یا امتحان‌های معادل تافل. من معدود دانشجویی را می‌شناسم که بدون داشتن نمره زبان پذیرش گرفته باشد. فکر نمی‌کنم دانستن زبان فرانسه آنچنان تاثیری در امر پذیرش شما در این دانشگاه داشته باشد. 

 

۳- نمره زبان و معدل جزو شرایط دانشگاه و دانشکده می‌باشند و اغلب استاتید هم برای شما استثناء قائل نخواهند شد مگر در موارد بسیار نادر.


به قلم: مریم

 

نظرات 7 + ارسال نظر
سیمین جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:40

وای مریم تو خیلی حوصله به خرج می دی. این سوالات بارها و بارها پرسیده شده همونطور که لینک دادی و ایمیل زدی بارها و بارها هم جواب داده شده. من اگر وقت کنم اینجا یک فهرست موضوعی می گدارم(اگه بشه) و پستها رو دسته بندی می کنم.

دستت درد نکنه سیمین جان! ایده بسیار خوبیه!

سیمین جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:34

باید به جای اسامی لینک موضوع رو بذاریم

رضا جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 20:41

مریم خانوم خسته نباشید
من به شما خانم ها به خاطر این صبوری در جواب دادن سوالات دوستان و آپ کردن وبلاگ و کلا انجام دادن این کارای مدیریتی حسودیم میشه
من دانشجوی ترم دوم مهندسی هوافضای دانشگاه خواجه نصیر تهرانم
میشه ازتون بپرسم واسه ارشد راهی هست که هوافضا رو در کانادا دنبال کنم؟
آخه میگن هوافضا هم جزو تحریم حساب میشه.

با سلام و تشکر
من فکر می‌کنم به جز یکی دو دانشگاه بزرگ بقیه دانشگاهها دانشکده‌ای مستقل با نام هوا-فضا ندارند و این رشته جزو زیر مجموعه مکانیک حساب بشه.
در مورد مسئله تحریم اطلاع خاصی ندارم ولی مطمئنم با تاکید نکردن روی بعضی اسم‌ها مانند صنعت موشک‌سازی مشکلی پیش نیاد. سعی کنید علاقه‌هاتون را بصورت کلی بنویسید.

شهرام شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:30

سلام

نمیدونم سوالمو باید اینجا مطرح کنم یا نه؟من میخواهم در سسکچوان داروخانه باز کنم اما نمیدونم از کجا میتونم اطلاعات را کسب کنم. به سایت کالج داروسازان استان سرزدم ولی اطلاعات مفیدی نداشت.ممکنه اگه مرجعی برای شروع میشناسید بمن معرفی کنید؟

ممنون

با سلام. من اطلاعاتم دقیق نیست ولی می‌دونم که برای کار کردن در اینجا باید امتحان مربوط به این رشته را بدید و یا اینکه تحصیلات تکمیلی داشته باشید. در مورد گرفتن اجازه کسب اطلاعی ندارم ولی فکر نمی‌کنم با داشتن مدرک مربوط مشکلی براتون پیش بیاد. یک نکته دیگه اینکه فکر می‌کنم باید تحقیق کنید ببینید این کار به اندازه کافی سود آور خواهد بود و آیا شما به اندازه کافی مشتری خواهید داشت و یا نه.
تا آنجایی که من می‌دانم اینجا قیمت دارو ثابت نیست و از یک فروشگاه / داروخانه به یک فروشگاه / داروخانه دیگر فرق می‌کند. از این رو مردم اغلب ترجیح می‌دهند داروهای خود را از فروشگاهها و داروخانه‌های بزرگ بخرند و امکان رقابت کمتر است.
تا آنجایی که من می‌دانم آقای دکتر وطن‌پرست http://www.usask.ca/pharmacy-nutrition/directory/details.php?id=566
عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی هستند که احتمال قوی اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد.

ali سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 20:45

دوستان عزیز ساسکاچون من اکنون در تورنتو هستم و بهمراه همسر و فرزند 2 ساله ام و مایل هستم به ساسکاتون بیام
من میخواستم ببینم اوضاع کاری اونجا چطوری است منظورم کار تخصصی نیست بلکه کارهای عمومی مثل رستوران یا جنرال لابور ویا کارگر ساده ایا اونجا هم مثل تورنتو اوضاع خرابه اینجا که همه چیز بهم ریخته است حتی کارگری هم نمی خواهند دیگر اینکه اجاره خونه یک خوابه چنداست سوم ایا میشود از دانشگاههای ساسکا تون یا رجینا اوسپ گرفت درضمن من نیاز شدید به کار دارم و برایم نوع کار مهم نیست تلفن خودم را مینویسم
7870-704-614-1+
درضمن اگر هزینه دارد به ایمیل من تلفن خودتان را بفرستید من زنگ میزنم
حتما اگر میتوانید فقط سوال کنید
ممنون می شوم
سال خوشی داشته باشید

مجید جمعه 30 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:02

با سلام و تبریک سال نو



من تا 3 ماه دیگر در رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه مازندران فارغ التحصیل خواهم شد.

سوال من این است که اگر بخواهم برای دوره فوق لیسانس به کانادا بیایم و حتی المقدور از بورسیه تحصیلی هم استفاده کنم به نظر شما باید از چه طریق اقدام کنم؟ آیا بودن برادرم در کانادا امتیازی برای من ندارد؟ در صورت عدم استفاده از بورسیه خرج تحصیلم چقدر خواهد شد؟



با تشکر

سلام

در پست‌های قبلی در مورد گرفتن پذیرش مطالبی نوشته شده.

در مورد وجود برادرتان فکر می‌کنم اگر قرار باشد برای شهری که ایشان در آن زندگی می‌کنند اقدام کنید شانستان افزایش می‌یابد. در مکاتبه با اساتید می‌توانید این نکته را ذکر کنید و یا اینکه می‌توانید از برادرتان خواهش کنید که به صورت شخصی دنبال کارهای پذیرش شما باشند.

اگر برادرتان در شهر دیگری زندگی کند (مثل برادر من) سالی یکی دو بار می‌توانید به دیدارش بروید.

در مورد خرج زندگی و تحصیل هم در پست‌های قبلی نوشته شده است.

آرام چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 04:09

سلام ، پدر من در ایران فروشنده موبایل هست . به نظر شما می تونه در اونجا هم این کار رو پی بگیره ؟ و آیا می تونه موفق باشه ؟

با سلام

از آونجایه که اینجا گوشی موبایل رو شکرتهای مخابراتی روی قرار داد میفروشن فکر نکنم کسی‌ بتونه تو سسکتون گوشی موبیل فروشی دایر کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد