وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

پاسخ به سوالات در مورد گرفتن پذیرش

دوستی ایمیل زده و سوالات زیر را پرسیده بودند:

1.      در وبلاگ دانشجویان ساسکاچوان نوشته شده است که دانشجویان ایرانی نباید شهریه دانشجویان اینترنشنال را بدهند در صورتی که من سایت اکثز دانشگاه های کانادا را چک کردم میزان شهریه به دو نوع کانادایی و اینترنشنال تقسیم می شد که شهریه دانشجویان اینترنشنال بسیار زیاد است به طور مثال دانشگاه رجینا برای رشته های مهندسی برای دانشجویان کانادایی 4000 دلار و برای دانشجویان اینترنشنال 9000 دلار در سال را ذکر کرده بود. آیا مطلبی که شما وبلاگتان به آن اشاره کرده اید، روش های وجود دارد که بتوان شهریه دانشجویان کانادایی را پرداخت کرد.

2.       آیا در هنگام تحصیل می توان از اجازه 20 ساعت کار درهفته با توجه به حجم درس ها استفاده کرد؟ و آیا این میزان کار با درسها تداخلی پیدا نمی کند؟ و آیا می توان روی این میزان کار برای بدست آوردن هزینه زندگی برنامه ریزی کرد؟

3.      من مدرک تافل ندارم و آیا می توان با مدرک آیلتس جنرال با نمره 6 برای دانشگاه رجینا یا ساسکاچوان پذیرش گرفت؟ و در ضمن من هیچ آشنایی با زبان فرانسه ندارم.

4.      در سایت دانشگاه های کانادا دو ترم زمستانی و تابستانی ذکر شده است. من آیا می توانم برای شروع تحصیل از ترم زمستانی شروع کنم یا حتما باید منتظر ترم تابستانی بمانم؟

5.      شما با توجه به مورد خاص من بین دانشگاه های کانادا کدام دانشگاه را با توجه به شهریه، هزینه زندگی و سطح علمی پیشنهاد می کنید؟ آیا دانشگاه رجینا و ساسکاچوان گزینه های خوبی هستند؟



و اما پاسخ‌ها:

۱- اطلاعات داده شده در این وبلاگ صرفاْ در مورد دانشگاه ساسکاچوان است. دانشگاه رجاینا متفاوت از دانشگاه ساسکاچوان بوده و سیاست مربوط به خود را دارد. برای اینکه بتوانید شهریه دانشجویان کانادایی را پرداخت کنید باید شهروند و یا مقیم کانادا باشید.

۲- بله. این بستگی به شخص شما دارد. اغلب دانشجوهای کانادایی در ضمن تحصیل کار هم می‌کنند. درآمد کارهای low payment حدود 10 دلار در ساعت است. اگر شما 20 ساعت در هفته کار کنید درآمدی معادل 800 دلار در ماه است. شما برای زندگی حداقل 1000 دلار در ماه باید درآمد داشته باشید و با توجه به شهریه دانشگاه بدون داشتن پشتیبانی مالی دچار مشکل خواهید شد. هزینه دانشگاه برای دانشجویان تحصیلات تحصیلی حدود 3600 دلار در سال است. برای دانشجویان لیسانس این هزینه بالاتر است و برای دانشجویان لیسانس بین المللی این هزینه دو برابر خواهد بود.

۳- زبان فرانسه لازم نیست. برای پذیرش حداقل نمره IELTS شش و نیم 6.5 آن هم از نوع آکادمیک مورد نیاز است.

4- برای دانشجویان لیسانس مطمئن نیستم. احتمالش کم است. وب سایت دانشگاه را مطالعه کنید.

5- در این مورد نظر بخصوصی ندارم.


و اما در نهایت فکر می کنم احتمال اینکه شخصی بتواند برای دوره لیسانس ویزای دانشجویی بگیرد (مخصوصاً بدون داشتن پشتیبانی مالی بسیار بزرگ) بسیار کم است.


به قلم: مریم

نظرات 2 + ارسال نظر
بهنویس دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 18:40

دستت درد نکنه مریم با اینکه سرت شلوغه باز وقت میذاری و جواب ایمیل رو میدی

حامد شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:45 http://limoosh.blogfa.com

سلام من برای استان انتاریو می خواهم اقدام کنم و مدرک پیش دانشگاهی دارم. حالا سوالم کلیه و اینکه من می تونم در مقطع diploma پذیرش بگیرم و مدرک این مقطع معادل کدام مدرک ماست و آیا بعد از گرفتن مدرکم در این مقطع با دو سال درس خواندن مدرک لیسانس رو می گیرم؟؟؟
ممنون می شوم جوابم رو شخصا ارسال کنید. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد