وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

دانشجوهای جدیدالورود

با توجه به اینکه داریم به سپتامبر نزدیک می شیم خیلی از دوستان جدید تماس می گیرند و سوالات کمابیش یکسان هستش. جواب اکثریت سوالات توی وبلاگ و وبسایت دانشگاه داده شده

با توجه به اینکه ترم پاییز هفته اول سپتامبر شروع میشه خوبه که یک چندروزی زودتر بیاید و دنبال محلی برای اجاره باشید. برای این چندروز می تونید در مهمان پذیرهایی که روبه روی دانشگاه هستند مثل Colledge lodge اقامت کنید و حدودا شبی ۴۰ دلار است. اگر از ایران برای خوابگاه اقدام نکرده باشید و دوستان یا  نزدیکان شما در ساسکاتون نیستند اقامت موقت در محلهایی که دانشگاه با وبلاگ معرفی کرده بهترین روش ممکن برای نزدیک بودن به دانشگاه و آشنا شدن با ساسکاتون است. 

اگر اسکالر شیپ دارید در حد سه هزاردلار فکر می کنم کافی باشه که با خودتون بیارید . 

برای ثبت نام رسمی و انتخاب واحد هم تا حدود ۱۵ سپتامبر وقت هست . 

تمام مدارکی که به سفارت کانادا برای گرفتن ویزا دادید نظیر عدم سو پیشینه و سایر مدارک لازم مثل گواهینامه (اگر لازم هست تمدید کنید) رو حتما ترجمه کنید و با خودتون داشته باشید. 

نظرات 6 + ارسال نظر
حمید جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 22:39

سلام دوستان
ممنون از توضیحات شما
میخواستم ببینم کارت ملی و کارت پایان خدمت هم اونجا فایده ای داره که ترجمه کنیم بیاریم؟
گواهی عدم سوء پیشینه فکر میکنم اعتبارش کوتاه مدت هست . اون رو هم ترجمه کنیم مفید هست اونجا؟
با تشکر
به امید دیدار دوستان

سلام. کارت ملی و پایان خدمت لازم نیستش ولی عدم سوپیشینه رو حتما داشته باشید چون اینجا اگر بخواهید برای مهاجرت اقدام کنید لازم میشه باوجوداینکه توی ایران اعتبارکمی داره ولی احتمالش زیاده که اینحا برای مهاجرت بپذیرند چون بعد از صدور شما ایران نبودید

سمیه جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 23:52

سلام. از اطلاعات خوبی که در وبلاگتون گذاشتید متشکرم. من دانشجوی دکترای مهندسی شیمی هستم. همسرم هم همینطور. ما برای فرصت مطالعاتی دانشگاه ساسکاتون رو انتخاب کردیم. چون استادی که باهاش کار میکردیم الان اونجا تدریس میکنه. ولی مراحلش رو نمیدونیم. ما میخوایم سپتامبر بعد اونجا باشیم. ولی چند تا مشکل وجود داره؟ تامین مالی در دوره فرصت مطالعاتی چطوره؟
امکانش هست هردوی ما از یه استاد بتونیم تامین مالی بگیریم یا نه ؟
من محجبه هستم. مشکلی از این لحاظ تو دانشگاه وجود داره؟
اگه هردو تامین مالی بشیم بغیر از اون این مسئله چقدر خرج بر میداره؟
آیا برای فرصت هم مدرک زبان لازمه؟
در کل میتونم بیشتر از شما راهنمایی بخوام؟

والا به نظر من هیج مشکلی از لحاظ تامین مالی یا حجاب وجود نداره. شما وقتی که پذیرش رو گرفتید می تونید روی این مسائلی که گفتید فکر کنید. حدودا نفری ۱۰۰۰ دلار هزینه زندگی هستش اینجا و اگر استاد تقبل کنه موردی پیش نمیاد. درمورد مدرک زبان مطمئن نیستم چون شما از دانشگاه اینجا مدرکی دریافت نمی کنید بنابراین همه جی به خود استاد برمی گرده.

مرتضی دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:17

سلام
این فعالیتی که در وبلاگ و بدون هیچ چشمداشتی می کنید جای تشکر داره.
من قصد دارم پس از پایان مهندسی (برق) در یک کشور خارجی (ترجیحا کانادا) ادامه تحصیل بدم.
یکی از دغدغه هایی که از الان آزارم میده عدم پذیرش دانشگاهه.
هیچگونه اطلاعی در این مورد ندارم که اصولا چه دانشگاههایی مدرکشون برای اونجا معتبره؟
آیا مدرک دانشگاه آزاد (؟)براشون قابل قبول هست یا حتما باید از یکی از دانشگاه های مطرح دولتی تهران باشه؟
ممنون میشم پاسخم رو بدید.

سلام والا الان پدیرش توی رشته برق سخت تر شده. فکر می کنم به دلیل وضعیت اقتصادی باشه ولی دانشگاه آزاد هم اینجا معتبره و اگر رزومه خوبی داشته باشید شانس برای پدیرش هستش. البته بیشتر منظور پدیرش با فاند بود. بدون فاند هم احتمالش زیاده که اساتید دانشجو بگیرند.

محمد حسین صادقیان یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:52 http://iaupow.persianblog.ir

سلام.اگر لیسانسم از دانشگاه آزاد با معدل کل ۱۵ و فوق لیسانسم از یک دانشگاه دولتی روزانه باشه اونم با معدل کل ۱۷ و اگر در مقطع فوق لیسانس ۵ مقاله آی اس آی داشته باشم
آیا می تونم برای دکترا بورس تحصیلی بگیرم.
راستی رشته ی من برق قدرت است.
منتظر جوابتون هستم.
راستی به وبلاگ منم سر بزن
چیزهای به درد بخور زیاد داره.
راستی اگر مایل به تبادل لینک بودی هم خبر بده.
من که لینکت کردم.

سلام. بلی هستش . باید وقت بذارید و با اساتید مختلف مکاتبه کنید

مهستی شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 17:18

بچه ها این وبلاگ فید نداره ...میشه فید بذارین براش که با گوگل ریدر بشه آپدیت شدنش رو خبر شد؟ مرسی!

سیمین سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 21:43

والا من بلد نیستم . این امکانات رو نداره. شما میتونی روشی پیشنهاد کنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد