وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

دانشجویان متاهل

دانشجویانی که به همراه همسرشان عازم کانادا هستند باید چند نکته را در نظر داشته باشند: 

 

۱- اگر همسرتان دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر هستند و خواهان ادامه تحصیل در همان رشته هستند  قبل از رسیدن به کانادا حتماْ سعی کنید شرایط تحصیل ایشان را فراهم آورید.   

۱-۱ بهتر است ایشان نمره زبان مورد نیاز دانشگاه را قبل از ورود به کانادا اخذ کرده باشند. هزینه امتحان زبان در کانادا حداقل دو برابر هزینه امتحان در ایران است. به امید این هم نباشید که با قرار گرفتن در محیط نمره زبانتان بهبود خواهد یافت. هزینه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان هم بسیار بالاتر از ایران است.  

 

۱-۲ اگر معدل همسرتان بالای ۱۶ است حتی زمانی که ایران هستید می‌توانید با استادها تماس گرفته و شرایط پذیرش ایشان را فراهم آوردید.  اگر پس از رسیدن به کانادا اقدام برای ادامه تحصیل ایشان می‌کنید سعی کنید حتماْ از طرف استاد و یا دانشگاه برای گرفتن Fund اقدام نمایید. این موضوع اغلب صرفاْ شامل رشته‌های مهندسی- علوم پایه و رشته‌های مربوط به بهداشت است.

 

۱-۳ اگر معدل همسرتان کمتر از ۱۶ باشد باید پس از مستقر شدن در کانادا برای ادامه تحصیل ایشان اقدام کنید. به احتمال قوی اغلب دانشکده‌ها چند درس را به عنوان پیش شرط برای ایشان مقرر کرده و در صورتی که بتوانند مورد بالا را کسب کنند می‌توانند وارد دوره فوق‌لیسانس و یا دکترا شوند.  احتمال گرفتن Fund خصوصاْ در اول کار بسیار کم است. در مورد هزینه ثبت نام هر کدام از درس‌ها با منشی دانشکده تماس بگیرید.

 

۱-۴ هزینه ثبت نام سالانه اغلب رشته‌های مهندسی و علوم پایه  رشته‌های مربوط به بهداشت  برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی ۳۶۰۰ دلار است.  برای رشته‌هایی مانند NBA این هزینه چندین برابر است. برای بقیه رشته‌ها به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید. 

 

۲- با داشتن صرفاْ یک Fund زندگی دو نفره مشکل خواهد بود. تا حد امکان با خودتان پول همراه داشته باشید تا زیاد به سختی نخورید. اگر با توجه به شرایط همسرتان حائز گرفتن پول از دانشگاه نیستند باید برای کار پاره وقت و یا تمام وقت اقدام نمایند. بنابراین به محض رسیدن به کانادا برای گرفتن work permit اقدام نمایید. برای گرفتن اجازه کار نیازی به داشتن job offer نیست.  برای یافتن کار به وب‌سایت‌های کاریابی مراجعه کنید. زمستان سرد و طولانی کانادا-ساسکاتون زندگی را برای تنها در خانه ماندن بسیار سخت می‌کند. بنابراین داشتن کار نه تنها نیازهای مالیتان را برطرف می‌کند بلکه مانع دلتنگی برای خانواده و دوستان می‌شود.   

 

مریم

نظرات 6 + ارسال نظر
Reza Malek سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 21:24

mamnon Maryam, dastet dard nakoneh, etelaat khobi bood.

قابل شما را نداشت!

مانی یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:38

سلام
حال شما چطوره؟
اسم من مانی و 31 ساله هستم راستش رو بخوای بخاطر شرایطی که تو 2 ماه گذشته به وجود امده برام می خوام به کشور مالزی بیام تو این چند وقته خیلی در مورد این کشور سرچ کردم هر چند آگاهی تو دنیای مجازی خیلی با واقعیت ها مطابق نیست ولی از هیچی بهتره. صادقانه با 3 یا 4 میلیون می تونم بیام و با ویزای توریستی ولی می خوام بمونم برای اجاره خانه مشکلی رو نمی بینم ولی برای کار فکر می کنم نیاز به کمک دارم و امید وارم بتونم از طریق نوت هایی که می ذارم دوستان کمکی برای پیدا کردن کار به من بکنن البته شاید اگر شرایط به من اینطور فشار نمی آورد که این رو از لطف های خدا به خودم می بینم و ناراحت نیستم جور دیگه ای به آن کشور می اومدم ولی فعلا با همین شرایط مجبورم بیام من با اتوکد کار میکردم طراح پالایشگاه نفت و گاز هستم ولی الان فقط دنبال یه کار تو مالزی هستم که بتونم 5 یا 6 ماه خودم را اداره کنم امیدوارم روی کمک شما دوست بزرگوار من ایمیل رو میذارم هر چند تنهایتا" تا 10 روز آینده باید بیام مالزی maniali95@yahoo.com

با احترام

واقعیتش ساسکاتون در کانادا واقعه و ما هیچ اطلاعی در مورد مالزی نداریم. من قوانین مالزی را نمی‌دانم ولی فکر نمی کنم ایده خوبی باشه بخواهید با ویزای توریستی برای اقامت دائم اقدام کنید.

sina چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 15:44

سلام
ماههاست که من به دنبال اطلاعاتی پیرامون ادامه تحصیل در کانادا هستم.اما همیشه با ستیغ دلار نا امیدم کرده اند .
بنده سینا 24ساله از کرج هستم .لیسانس علوم سیاسی وقصد ادامه تحصیل در رشته روابط بین الملل را دارم.حالا به دنبال دوستی هستم تا سوالات فراوانم را بپرسم .
سوالتم انقدر زیاد وتخصصی است که در این مجال نگنجد .
امیدوارم با ایمیل خود دلی را خرسند سازید.

کامیاب باشید

bakhshi1@yahoo.com

محمد یکشنبه 13 دی‌ماه سال 1388 ساعت 00:33 http://atmosphericsociety.persianblog.ir

سلام
خیلی خوشحال شدم که ایرانیای اونجا همچین سایت مفید و موثری رو اداره می کنند. واقعا دستتون درد نکنه و خسته نباشید.
یه سوال داشتم
من و دوستم در مقطع ارشد رشته علوم جوی درس می خونیم. آیا امکان داره که هر دو تامون از یک دانشگاه در یک سال فاند بگیریم؟ آیا اصلا فاند دو نفره وجود داره؟ به بیان دیگه می تونیم اونجا هم هم رشته و همکار باشیم؟
خیلی خیلی ممنون و متشکر

اگر با هم اپلای کنید و شانس بیارید می تونید هردو پذیرش با فاند بگیرید ولی فاند دونفره نمی دونیم چیه!

علی سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:07

دست شما درد نکنه
آیا وقتی برای دکترا اپلای میکنیم، معدل لیسانس مهمه یا اصلا معدل رو می خواهند؟

زهرا شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:03

سلام مریم جان از اطلاعات توپت ممنون.مریم من دانشجو سال اول رشته زنتیک هستم دوست دارم واسه ارشد با بالا کانادا درس بخونم این سایتی که معرفی کردی واسه پیدا کردن استاد واسه اپلای چیزی دستگیرم نشد .لطفا واسم ایمیل بذار بگو من در دوره تحصیلم توی ایران چه کارایی باید انجام بدم تا بعد از فارغالتحصیلیم راحت بتونم خارج شم.کلی ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد