وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

چه چیزهایی با خود از ایران بیاوریم؟

با توجه به محدودیت بار (به مورد چهارم در این پست مراجعه کنید) که می توانید با خود از ایران بیاورید، چه چیزهایی در اولویت آوردن هستند؟


1- مدارک: بصوت خیلی واضح، مدارکی که سفارت کانادا به شما داده که در حین ورود به کانادا به اداره مهاجرت بدهید تا مجوز تحصیلی شما صادر شود (فراموش نکنید که پس از عبور از مرز کانادا و چک شدن پاسپورتتون، به اداره Citizenship and Immigration Canada که پس از مرز قرار دارد، مراجعه کنید تا مجوز تحصیلی شما صادر شود)، در صدر لیست مدارک قرار دارد. اگر مدت زیادی به انقضای پاسپورتتون نمونده، نیاز خواهید داشت که پاسپورتتون رو در آینده نزدیک از طریق سفارت ایران تمدید کنید (توجه کنید که اعتبار مجوز تحصیلی شما هم بر مبنای اعتبار پاسپورتتون خواهد بود). مدارک مورد نیاز برای تمدید پاسپورت رو می تونید در لینک زیر ببینید:


http://iranembassy.ca/fa/faConsulateWebForm.aspx?PageName=Consulate/faPassportRenew


همانطور که مشاهده می کنید، اصل شناسنامه (کلمه جدید شما رو به اشتباه نیندازد! منظور همین شناسنامه های قرمز رنگ هست که در حال حاضر دارید) مورد نیاز هست (اگر به هر دلیل شناسنامه شما در ایران موردنیاز خانواده شما هست، می تونید شناسنامه خودتون رو پیش خانواده بگذارید، ولی در هنگام تمدید پاسپورت خانواده شما می بایست به وزارت امور خارجه مراجعه کرده تا بخش کنسولی وزارت خارجه کپی تایید شده شناسنامه شما رو به سفارت ایران ارسال کند). کپی کارت ملی هم برای تمدید پاسپورت کافی هست. نیازی به کارت پایان خدمت (در صورت انجام خدمت) ندارید. گواهینامه رانندگی خود رو علاوه بر ترجمه آن همراه بیاورید. اگر سابقه کار در ایران دارید، خوبه که برای روز مبادا بیاورید. مدارک تحصیلی قبلی شما هم نیازی نیست، ولی ترجمه شان رو برای احتیاط خوبه بیاورید.


2- پول: خیلی خوبه که حداقل بین 3000 الی 4000 دلار کانادا (اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید و کمک هزینه دریافت خواهید کرد، در غیر اینصورت باید بیشتر بیاورید) با خود همراه بیاورید. در نظر داشته باشید که این پول برای شهریه ترم اول، ودیعه و کرایه ماه اول خانه، خوراک و خرید یه سری وسایل مورد نیاز مورد نیاز خواهید بود. با توجه به اختلاف قیمت بین ارز دولتی و بازار آزاد می تونید با مراجعه به سایت وزارت علوم

http://nesha.msrt.gov.ir/


درخواست ارز دانشجویی کنید. از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود که دلار کانادا با خود همراه بیاورید، چرا که در غیر این صورت باید هزینه تبدیل ارز در اینجا بدهید که نسبت به ایران گرانتر هست. پس اگر ارز دانشجویی به صورت دلار آمریکا یا یورو گرفتید و صرافی معتبری می شناسید که خدای ناکرده ارز تقلبی به شما ندهد، ارزتون رو به ذلار کانادا در ایران تبدیل کنید.


3- کتاب و جزوه: این جا کتاب خیلی گران هست. اگر کتاب مرجعی در رشته خود دارید که حدس می زنید به دردتون می خوره، با خود بیاورید. 


4- دارو: اگر دارویی بصورت منظم مصرف می کنید، به مقدار کافی برای مصرف 3 ماه اولتون بیاورید که مطمئن باشید تا درست شدن بیمه درمانی و نوبت گرفتن برای دکتر داروی کافی دارید. نسخه دارو رو هم همراه داشته باشید. خیلی خوبه که از پزشک معالجتون بخواهید که شرح مختصری از سابقه بیماری و داروهای مصرفی تون رو روی کاغذ سربرگ دار به انگلیسی براتون بنویسه که در اینجا به دکتر نشون بدهید. برای حمل و نقل دارو به مورد 5 در این پست مراجعه کنید. 


5- وسایل الکتریکی: حتما می دونید که برق اینجا 110 ولت هست، پس اگر وسیله برقی شما فقط با برق 220 ولت کار می کنه، با خود آداپتور تبدیل ولتاژ بیاورید. نوع پریز هم در اینجا با ایران متفاوت هست. پریزها به شکل زیر هستند:



اگر وسیله برقی به همراه میاورید که دوشاخه اون برای پریزهای از نوعی که در ایران استفاده میشه، حتما چند تا مبدل پریز با خودتون بیاورید که در اینجا این جور چیزهای به ظاهر ساده گرونه. در کل توصیه میشه که وسیله برقی به ویژه الکترونیکی اگر تا به حال نخریده اید از اینجا تهیه کنید. 


6- پوشاک: اگر ژانویه به ساسکاتون سفر می کنید، با خود لباس گرم بیاورید.


7- خوراکی: ورود محصولات گوشتی از جمله کنسروهای حاوی گوشت به کانادا ممنوع هست. اگر تنقلات و دانه های خوراکی می آورید، از فروشگاه ها بخواهید که براتون در پاکت بسته بندی کرده و در پاکت رو Seal کنند. سبزی خشک شده ممکنه از همه بیشتر موردنیازتون بشود. 

نظرات 3 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:34

درود.در پست قبلی من سوال پرسیدم وشماجواب دادید وحالاکلی سوال در مورد ساسکاتون توذهنم هست که نمیدونم شما میتونید جواب بدید یا خیر؟مثلا اینکه وکیل ما بادر نظرگرفتن شرایتمان 3استان نیوبرانزویک ومنیتوباوساسکاچوان را پیشنهاد داده وبیشتر روی ساسکاتون اسرار داره.نمیدونم اسرارش به خاطر راحتی کار خودشه یاواقعا ساسکاتون از اونای دیگه بهتره ؟بعد اینکه چند نفر ایرانی اونجا زندگی میکنند ؟ وخیلی سوالهای دیگه.اگر خواستیدوتونستید جواب بدید من در هر صورت متشکرم .موفق باشید .بدرود.

به نظر من از وکیل بپرسید که بر چه مبنایی این سه ایالت رو پیشنهاد داده، منیتوبا و ساسکاچوان شرایط نزدیک به هم دارند. آمار دقیقی ندارم، اما بر مبنای شنیده ها در ساسکاتون تقریبا 2000 تا 3000 ایرانی زندگی می کنند. الان ایرانی ها همه جای دنیا هستند، تعداد ایرانی ها ملاک روشنی نیست. به نظرم این که میگید "بهتر"، موضوعیت ندارد، چون معمولا اگر جایی از یه نظر بهتر باشه، از یه نظر دیگه بدتره. اگر می گید بهتر، برای خودتون روشن کنید ملاک هاتون چیه.

پولی که به وکیل می دید، بدید به یه نفر که زبانش خوب باشه و بلده با اینترنت کار کنه. ملاک های محل زندگی تون رو براش مشخص کنید و ازش بخواهید با مراجعه به سایتهای معتبر از جمله سایتهای دولتی، براتون آمار دربیاره. اگر خودتون بتونید این کار رو بکنید که عالیه.

احتمال میدم که وقتتون پر باشه و فرصت این کارها رو نداشته باشید. در یک کلام، به نظرم ساسکاتون شهر خوبیه با مردم خوب و آینده خوب. در مورد اون دو تای دیگه به ویژه نیوبرانشویک، نظری ندارم. رشد اقتصادی ساسکاچوان در سالهای اخیر خوب بوده و به نظر پتانسیل خوبی برای رشد داره، اما خودم پس از اتمام تحصیل مطمئن نیستم که اینجا بمانم، نه به این دلیل که اینجا بد باشه، بلکه به این دلیل که با توجه به شرایط تحصیلی و شغلی خودم و همسرم جای دیگه ای برامون شاید در کوتاه مدت یا بلند مدت بهتر باشه.

حقیقت اینه که ما هم اطلاعات کاملی نداریم که بخواهیم به شما بدیم. به نظرم اطلاعات کشکی و شاید غلط دادن به دلیل ناآگاهی خیلی بده. ضمن اینکه فرصتمون هم محدوده.

شبنم چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:25

سلام.
خسته نباشید.من یه سوالی دارم.تعطیلات تابستانی دانشگاه کی شروع میشه؟من از یه استاد نامه پذیرش گرفتم ولی تاریخ برام ننوشته الان 2 هفته هستش که جواب ایمیلامو نمی ده .منم برای کارای وزات لازم دارم و خیلی عجله دارم.چیکار باید بکنم؟

سلام
تعطیلات تابستونی زمان خاصی‌ نداره. هر استادی هر وقت بخواد میره تعطیلات. اول به محل کار استادتون تلفن بزنید و با خودش صحبت کنید. اگر تلفنش هم جواب نداد، شما میتونید به منشی‌ دانشکده و یا رئیس تحصیلات تکمیلی دانشکده ایمیل بزنید یا تلفن بزنید.
موفق باشید

انوشه شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 00:11

باسلام وسپاس فراوان از مطالب خوبتان .بااجازه شما درپاسخ به آقای مرتضی(چون ما نیز ازروش مهاجرتی این استان را انتخاب کردهایم) برای یک مهاجر کار وسپس ارزان بودن محل سکونت و سپس مراکز دانشگاهی جهت ارتقا مهم میباشد که به نظر من اگر ایشان یک سرچی در اینرنت داشته باشند متوجه میشوند که ساسکاچوان گزینه بهتری نسبت به ۲ استان دیگر میباشدبه علت بازار کار بهتر وخرج زندگی کمتر.این لینک به اطلاعات خوبی به فارسی دارد.
http://www.mohajeran.ca/?cat=2878
همچنین دراین سایت نشان دهنده قیمت مناسب اجاره مسکن در ساسکچوان نسبت به سایر استانها میباشد
http://saskatoon.kijiji.ca

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد