وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

وبلاگ انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه ساسکاچوان (PSA)

PSA هیچ مسئولیتی در رابطه با صحت مطالب منتشر شده ندارد. psa.usask@gmail.com

یادآوری مراسم عید

دوستانی که هنوز بلیت عید تهیه نکرده اند می توانند از طریق ایمیل یا تلفن طی امروز و فردا هماهنگ کنند. تعداد محدودی بلیت باقیمانده و در صورت امکان دم در به فروش می رسد اما بلیتهایی که دیرتر به فروش برسند یارانه ای نخواهند بود. با توجه به اینکه PSA برای کاستن از هزینه های بلیت و تشویق خانواده های ایرانی به شرکت در برنامه عهده دار  بخشی از هزینه ها  شده امکان تخفیف بیشتر موجود نیست. 

 

امیدوارم که سال نو امسال برای همه با شادی آغازبشه و با سلامتی و موفقیت و بهروزی ادامه پیدا کنه. 

به امید دیدار شما در روز یکشنبه.


به قلم سیمین

گزارش مراسم چهارشنبه سوری

برنامه چهارشنبه سوری به خوبی و خوشی برگزار شد و خیلی خوش گذشت. همونطور که در پست قبلی گفته شد محل برنامه آتش بازی کناررودخانه ودر کمپس دانشگاه بود. خوشبختانه دوستان در پیدا کردن آدرس با مشکل مواجه نشدند. برتامه شامل پریدن از روی آتش فشفشه/ترقه(شبیه دینامیت بودن !) و شام و اسنک بود و بچه ها هم از گروه دانشحوهایی بودن که توی اکثر برنامه های PSA فعالیت می کنند و جمع شادی داشتیم. 

هوای سرد و برف زیاد گرمای آتش رو خیلی با ارزش کرده بود و دوستان در نقش آتش بیار (ریختن گازوییل بر آتش) همکاری فعالی داشتند . البته ماشین انتظامات دانشگاه چند باری از مقابل ما عبورکرد ولی بچه ها با اعتماد به نفس به تقویت آتش ادامه دادند. در نهایت تشکیلات آتش نشانی برای امداد به حادثه دیدگان به محل واقعه رسید که با خنده بچه ها روبرو شد و درحد چند کلمه توجیه  محل رو ترک کردند و ما هم به آتش بازی پایان دادیم.

بعد از آتش بازی هم جمع دوستان به سالن اجتماعات والستون انتقال پیدا کرد و عملا تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت. 

از همه دوستانی که با ما همراه بودن ممنون وجای اونهایی هم که نتونستن بیان خالی.  

انشالا سال آینده.  

 

به قلم سیمین


به قلم سیمین

چهارشنبه سوری

مراسم چهارشنبه سوری امشب برگزار خواهد شد. 

ساعت ۶.۳۰ کناررودخانه پشت ساختمان Education منتظر شما هستیم.   

همچنین پذیرایی مختصری توسط PSA تدارک دیده شده است. 

لطفا در صورت تمایل به شرکت در برنامه حتما با ایمیل Confirm کنید.

 

به امید شبی به یادماندنی.


به قلم سیمین

مالیات

فقط برای بچه های سال اول که تازه  پر کردن فرمهای tax را شروع کردن 

این فرمها را از دفترچه مربوط جدا کرده و پر کنید:  

-----------------------------------

فرمهای سبز (Federal)

-T1 General 2008 در۴  برگ که مشخصات  شما و نتیجه عملیات در آن نهایی می شود . میزان مبلغ برگشتی با توجه به خطوط ۴۴۸/۴۵۰و ۴۵۲ که T4 و هزینه های پزشکی آنها را مشخص می کند معلوم می شود.

- Schedule1 خط ۱ /۷/۹/۱۰ و ۱۱  همچنین شماره ۳۳۲ در صورت هزینه های پزشکی این فرم با توجه به T4 پر می شود

- 11 Schedule شامل هزینه های تحصیلی با توجه به T2202A/ این هزینه ها به سال بعدی منتقل می شود. (carry forward )

-------------------------------------

فرمهای صورتی( Provincial)

-Saskatchewan tax SK428 خطوط ۱/۸/۱۰ و ۱۹ مانند schedule 1 

-S11 -Tuition and Education amounts  مانند schedule11  

 

به قلم سیمین

 

------------------------------------    

فرمهای T4 /T4A / medical expenses/bus pass , T2202A  را ضمیمه فرمهای پرشده کرده به آدرس Ottawa بفرستید(دقت کنید که فقط از سال دوم به بعد به Winnipegارسال می شود) 

--------------------------------- 

اگر سوالی هست همینجا بنویسید. 

 

 به قلم سیمین

شرایط پذیرش دانشگاه

در این یکی دو هفته اخیر چندین ایمیل داشتیم در مورد شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه ساسکاچوان. قبلاْ هم در این زمینه در پست‌های ۱و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ مطالبی نوشته شده بود.  

 

اما چند نکته: 

۱- دانشگاه ساسکاچوان حداقل معدل ۱۶ را برای دانشجویان ایرانی تعیین کرده. اگر با مدرک لیسانی اپلای می‌کنید احتمال اینکه بتوانید با معدل کمتر از ۱۶ پذیرش بگیرید بسیار کم است و گرفتن پول از آن هم کمتر. برای دانشجویانی که با وجود مدرک فوق لیسانس برای دوره دکترا اقدام می‌نمایند معدل فوق لیسانس باید بالاتر از ۱۶ باشد ولی برای معدل دروه لیسانس اغلب دانشکده‌ها معدل کمی پایین‌تر از ۱۶ را هم برای دوره لیسانس را قبول دارند. البته این مسئله از دانشکده‌ای به دانشکده دیگر متغیر است. 

 

۲- نمره زبان معادل ۵۵۰ تافل و یا امتحان‌های معادل تافل. من معدود دانشجویی را می‌شناسم که بدون داشتن نمره زبان پذیرش گرفته باشد. فکر نمی‌کنم دانستن زبان فرانسه آنچنان تاثیری در امر پذیرش شما در این دانشگاه داشته باشد. 

 

۳- نمره زبان و معدل جزو شرایط دانشگاه و دانشکده می‌باشند و اغلب استاتید هم برای شما استثناء قائل نخواهند شد مگر در موارد بسیار نادر.


به قلم: مریم

 

اقتصاد داغ ساسکاچوان سرد

 

خبر موقعیت خوب اقتصادی ساسکاچوان حتی به CNN هم رسیده. با وجود این که بقیه استان‌های کانادا با مشکل کمبود بودجه و بیکاری مواجه هستند ساسکاچوان تنها استانی است که آمار بیکاری آن در چند ماهه اخیر نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش یافته است.  

 

از این رو برد وال در سفری که به استان انتاریو داشته از افرادی که شغل خود را از دست داده بودند دعوت کرده است که برای کار به استان ساسکاچوان بیایند.    

ساسکاچوان تنها استان مستثنی در رابطه با بیکاری است. آمار بیکاری این استان در ماه دسامبر سال پیش ۴.۲ درصد بوده که در ماه ژانویه امسال به ۴.۱ درصد کاهش یافته. این ارقام برای استان انتاریو و شهر تورنتو به ترتیب ۷.۲ درصد و ۸.۵ درصد می‌باشند. در استان بریتیش کلمیبا در ماه ژانویه ۶۸۰۰۰ نفر شغل خود را از دست داده‌اند.   

برای در امان ماندن از هر گونه بحران احتمالی اقتصادی وال اعلام کرده است که ۵۰۰ میلیون دلار برای امور زیربنایی در نظر گرفته شده است.   

 

به قلم مریم

 

توضیحاتی در مورد مراسم عید

چند نکته در مورد مراسم عید و گرفتن بلیط‌ها 

 

۱- لطفاْ‌ برای گرفتن بلیط‌ها حتماْ پول نقد (cash) همراه داشته باشید. کارت اعتباری و یا debit مورد قبول نیستند. از آنجایی که فروشگاه احمد در قبال فروش بلیط‌ها سودی نمی‌برد بنا به دلایل مالیاتی نمی‌تواند از کارت اعتباری و یا debit قبول نماید.  

 

۲- مراسم در سالن بنکوئت اسمایلیز واقع در مسیر فرودگاه برگذار می‌شود. این سالن ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ مهمان را دارد و برای مراسمی همچون عروسی به کار می‌رود. از آنجایی که هر دو سالن اجاره شده‌اند به هیچ وجه نگرانی از بابت فضا وجود ندارد.  

 

۳-  سالن بنکوئت اسمایلیز بسیار تمیز - زیبا است و dance floor بزرگی دارد. این سالن حتی در مقایسه با بسیاری از سالن‌های هتل‌های شهر شیکتر است.    

  

۴- برخی دوستان مکان مراسم را با Asian Buffet خیابان هشتم اشتباه گرفته‌اند. سال‌ها پیش اسمایلیز شعبه‌ای در خیابان هشتم  داشت که حدود دو سال پیش فروخته شد و نام آن به Asian Bafet تغییر یافت.  

  

۵- غذاهای اسمایلیز را می‌توان به دو دسته غربی و آسیایی تقسیم کرد.  

غذاهای اصلی غربی عبارتند از:  

-  Roast Beef    

-  Pizza   

- Kentucky Chicken

 هر دو سوپ موجود غربی خواهند بود.  

 در قسمت غذاهای شرقی هم یکی از غذاها به Chicken Souvlaki که معادل جوجه کباب ایرانی است تغییر یافته و همچنین میگو سرو خواهد شد.

 

همانگونه که در پست قبلی گفته شده بود از سالن غذاخوری خواسته شده تمام غذاهای شامل گوشت خوک را حذف کرده و به جای آن از گوشت مرغ- گاو و میگو استفاده نمایند.  

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد سالن بنکوئت می‌توانید به وب‌سایت اسمایلیز مراجعه کنید.

لینک مرتبط  

 

به قلم مریم

تصویر آشنا

  

اگر این روزها گذارتون به مرکز شهر ساسکاتون افتاد در تقاطع خیایان ۳ و ۲۲ بیل‌برد بزرگ نوشین را می‌تونید ببینید که داره بهتون سلام می‌ده. این بیل‌برد پارسال هم در چنین موقع‌هایی در شهر نصب شده بود. نوشین سه سال پیش به همراه همسر و دو فرزندشون به ساسکاتون مهاجرت کردند و در این مدت نه تنها دوره فوق لیسانس خود را در دانشگاه ساسکاچوان در رشته Public Health شروع کردند و به زودی فارغ‌التحصیل خواهند شد بلکه توانستند با گذر از امتحان‌های چند مرحله‌ای مدرک مامایی گرفته و مشغول به کار شوند.    

ایشان نمونه بارزی از زنان موفق ایرانی ساسکاتون هستند که با سعی توانستند راه خودشون را در جامعه باز کنند. 

 

به قلم مریم

شب فیلم

بعد از شب یلدا قرار شد رامین به عنوان مسول فیلم هر ماه برنامه شب فیلم را برگذار کنه. بنابراین قراره شنبه این هفته تو طبقه آخر ساختمان والستون دور هم جمع بشیم و فیلم ببینیم. قبل از فیلم هم پاتلاک خواهد بود.  فکر می‌کنم عکس بالا برای معرفی فیلم کافی باشه. این را هم بگم که با وجود اینکه حدود پنج- شش کپی از این فیلم در کتابخانه شهر وجود داره ما برای گرفتن این فیلم ماهها در صف بودیم.

 

زمان: ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ پاتلاک 

       ۸:۳۰ تا ۱۰:۱۰ شنبه شب 

 

مکان: طبقه آخر ساختمان والستون  

 

به قلم مریم

لحظه تحویل سال نو/نوروز

لحظه تحویل سال نو روز جمعه بیستم مارس ساعت ۴:۴۳ بامداد خواهد بود.   

با تشکر از نورالا برای ارسال لینک مرتبط.

پس از ۹ مارس به دلیل تغییر ساعت در ایالتهای مجاور با آلبرتا هم ساعت خواهیم شد. در حال حاضر با منیتوبا هم ساعت هستیم. 

 

به قلم سیمین

پوستر

در عرض چند روز باید برای عید پوستر طراحی بشه. بنابراین دوستانی که مایل باشند می‌تونند طرح‌هاشون را تا یکشنبه این هفته بفرستند به ایمیل PSA. بهترین طرح به عنوان پوستر امسال انتخاب خواهد شد. دوستان غیر ساسکاتونی هم می‌تونند در این مسابقه شرکت کنند.  

 

به قلم مریم